ویژگی ممتاز دستگاه کارتخوان موبایلی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی وفناوری در پرداخت و ایجاد شدن بسترارتباطی مثل ۳G  و ۴G، کارت‌خوان‌ سیار جایگزین کارت‌خوان‌های قبل گردید و ابعاد دستگاه‌های کارت‌خوان کوچک‌تر شدند این کار سبب حمل راحت تر این دستگاه ها شد. در حقیقت با گسترش علم وصنعت وفناوری وهمچنین تقاضای زیاد برای کارتخوان این دستگاه ها به سمت کارت‌خوان‌های بی‌سیم و قابل حمل پیشرفت کردند.

به علاوه با برکناری پول نقد از خریدوفروش ها ومعاملات روزمره استفاده از دستگاه کارت‌خوان شخصی ضرورت یافت و در نهایت برای بوجود آمدن تراکنش‌های ایمن کارت‌خوان‌ موبایلی یاکارت‌خوان‌ جیبی به بازار عرضه گردید نحوه عملکرد این کارتخوان ها به این صورت است که با متصل شدن به موبایل وتبلت یک تراکنش ایمن را به‌ راحتی ایجاد می‌کنند. درحقیقت می توان گفت کارت‌خوان‌ موبایلی فقط به منزله درگاه ورود یک تراکنش محسوب می شود وسرویس ارتباطی آن همان موبایل یا تبلت می باشد.

 

ویژگیهای کارتخوان های موبایلی عبارتند از

1- آنتن دهی خوب

 کارتخوان موبایلی درهر مکانی که تلفنهای همراه آنتن دهی داشته باشند کارایی وآنتن دارند بدهد. با این از کارت خوانها دیگر لازم نیست نگرانی برای آنتن دهی وجود ندارد.

2- عدم نیاز به رسید کاغذی

کارتخوان موبایلی به رسید کاغذی نیاز ندارد زیرا رسید خرید  برای مشتری درقالب پیامک ارسال می شود. پس نگرانی درباره تمام شدن کاغذ ندارید حتی اگر پیامک های تبلیغاتی سیم کارت خود را بسته باشید باز هم رسید برای شما پیامک می شود این کار باعث صرفه جویی درمصرف کاغذ وکمک به محیط زیست می گردد.

3- مقاوم در برابر ضربه

کارت خوان موبایلی در مقابل ضربه دارای مقاومت بالایی است زیرا این نوع کارت خوان به چاپ رسید نیازی ندارد پس چاپگر حرارتی ندارد و اگراز دستتان رها گردد مشکلی پیش نمی اید وصدمه ای نمی بیند.

4- مصرف پایین باتری

 این دستگاه به علت عدم وجود چاپگر حرارتی مصرف باتری پایینی دارد. میزان مصرف باتری کارتخوان موبایلی ۸ روز است. کارتخوان موبایلی دارای قابلیت نگهداری شارژ تا مدت زمان  ۷ – ۸ روزمی باشد. البته این مدت زمان ها به صورت تقریبی ودرشرایط استفاده متوسط بیان شده است ومیزان مصرف باتری به میزان استفاده شما از دستگاه نیز بستگی دارد.

4- امنیت اطلاعات بالا

در سیستم کارتخوان موبایلی تراکنش ها از طریق موبایل و اپلیکیشن مخصوصی که روی موبایل شما نصب شده و به کارتخوان وصل است صورت می گیرد بنابراین اگر این را از شما بدزدند به تنهایی نمی توانند از آن استفاده کنند زیرا برای انجام هر تراکنشی با کارتخوان موبایلی باید دستور اجرای آن را از موبایل شما و اپلیکیشن منصوب به کارتخوان دریافت کند پس بنابراین این سیستم دارای امنیت حساب بالایی می باشد.

5- انجام تراکنش

با کارتخوان جیبی می توان تراکنش های زیادی مانند: خرید، پرداخت قبض، مانده حساب، شارژ موبایل، گزارشات روزانه انجام داد. هم چنین هرزمان که بخواهید می توانید میتوانید به اطلاعات تراکنش های خود دسترسی داشته باشید و فاکتور فروش گم نمی شود.

6- مناسب برای انواع کارت های بانکی

کارتخوان موبایلی قدرت خواندن سه نسل از کارت های بانکی را دارا می باشد.

7- عدم نیاز به جواز کسب

این کارتخوان ها به جواز کسب نیاز ندارند و می توان به نام هر شخصی خریداری کرد. به علاوه مالیاتی به آن ها تعلق نمی گیرد و با آن ها هیچ پولی در حساب بلوکه نخواهد شد . کارتخوان موبایلی دارای قابلیت خرید و فروش و انتقال مالکیت آن به دیگر افراد هم می باشد.

8- قیمت مناسب

این دستگاه نهایتا 5 روزه به شما تحویل می گردد و قیمت آن نیزنسبت به کارتخوان های دیگر موجود در بازار مناسب تر می باشد.

9- سبک بودن

 کارتخوان موبایلی دارای وزن پایینی می باشد و به آسانی قابلیت حمل دارد می توان . ابعاد این کارتخوان ۱۰×۵/۵×۲ است و وزن آن هم حدود ۷۵ گرم می باشد.

 

10- قابلیت اتصال به تمامی بانک ها

کارتخوان موبایلی را به تمامی بانک ها  متصل می شود وفقط با بانک سامان کار نمی کند.